Italia: Consiliul de Miniștri a aprobat construirea celui mai lung pod suspendat din lume, între Sicilia și Calabria
Consiliul de Miniștri din Italia a aprobat, joi, construirea celui mai lung pod suspendat din lume peste Strâmtoarea Messina, între insula Sicilia și Italia continentală.
Proiectul se va baza pe planuri anterioare dezvoltate în 2011, adaptate pentru a reflectă „noile standarde tehnice, de siguranță și de mediu”, a anunțat guvernul.
Ministerul Infrastructurii și Transporturilor a declarat că podul va fi „bijuteria coroanei ingineriei italiene”.
Proiectul este extrem de dificil și reprezintă o provocare pentru ingineri și constructori din cauza apelor adânci și curenților puternici.
Conform specificațiilor tehnice, odată finalizat podul va avea 3.666 de metri lungime, cu o singură distanță între piloni de3.300 de metri, care va fi cu peste 50% mai lungă decât cea de 2.023 de metri a Podului Canakkale din Turcia, în prezent cel mai lung pod suspendat din lume.
Structura turcească, care leagă partea europeană a Turciei de partea asiatică, a fost finalizată în urmă cu un an. Construcția podului a durat șase ani și a costat cel puțîn 2,7 miliarde de dolari.
Calendarul și bugetul pentru proiectul italian Messina Bridge nu au fost încă anunțate, dar conform estimărilor anterioare, proiectul va dura cel puțîn șase ani, la un cost de aproximativ 8,5 miliarde de euro (9 miliarde de dolari).
Încă din 251 i.Hr., istoricul român Pliniu cel Bătrân a scris despre planurile de construire a unui pod plutitor care să lege Sicilia de Italia continentală, iar alte proiecte au fost discutate în secolele următoare.
Primul proiect modern a fost anunțat în 1981, iar un plan pentru proiect a fost produs în 2005.
Podul ar ajută și dezvoltarea economică atât în Sicilia cât și în Calabria. Datele arată că venitul pe cap de locuitor în ambele regiuni este de aproximativ jumătate din cel al Italiei continentale. Podul ar asigura un transport mai ieftin și mai rapid și va conecta pentru prima oară Sicilia de continent cu trenuri de mare viteză.
Potrivit declarației de joi a guvernului, proiectul va fi plătit timp de mai mulți ani prin taxa de pod, cu finanțare inițială de la Ministerul Infrastructurii și Transporturilor și Ministerul Finanțelor.
Viceprim-ministrul italian și ministrul infrastructurii și transporturilor, Matteo Salvini, a declarat că proiectul va fi prietenos cu mediul, reducând emisiile de gaze cu efect de seră asociate transportului. De asemenea, ar crește turismul și ar atrage industria în zona, a spus Salvini.