Retailerii francezi au fost de acord să reducă prețurile la alimente pentru a-i ajuta pe cetățenii Franței, chiar dacă li se vor reduce profiturile
Retailerii francezi au fost de acord să ofere cel mai mic preţ posibil la produsele alimentare de bază, pentru a ajuta gospodăriile să facă faţă inflaţiei accelerate, a anunţat luni ministrul Finanţelor, Bruno Le Maire, transmite Bloomberg.
Conform Agerpres, acest gest va avea un impact masiv asupra profiturilor acestor companii, de câteva sute de milioane de euro prin oferirea de produse la preţuri reduse cu prilejul unui “trimestru anti-inflaţie”, până în luna iunie.
Produsele care vor beneficia de reducere vor fi alese în mod liber de distribuitori şi vor putea varia de la o regiune la alta însă vor putea fi identificate graţie unui logo care include tricolorul şi sloganul „trimestru anti-inflaţie”.
„Acesta este un acord puternic care va fi vizibil şi îi va proteja pe cetăţenii noştri. Lupta cu inflaţia este treaba tuturor” a spus Le Maire la o conferinţă de presă.
Directorul general de la Carrefour SA, Alexandre Bompard, unul din directorii de lanţuri de supermarketuri care a participat luni la conferinţa de presă organizată de Bruno Le Maire, le-a spus jurnaliştilor că reducerile de preţuri vor fi decise de fiecare lanţ în parte şi vor viza în principal produsele de tip marcă proprie, pentru care există cea mai mare marjă de manevră.
„Măsurile adoptate de diferiţi retaileri sunt, prin natura lor, diferite pentru că există principiul libertăţii pentru ca retailerii să poată să ofere cele mai eficiente promoţii pentru clienţii lor”, a spus Alexandre Bompard.
Reamintim, în context, că în România, tocmai retailerii francezi Auchan și Carrefour sunt primii care se grăbesc să reducă din costuri, prin concedierea a mii de casieri români.