Asociația Medici pentru Consimțământ Informat îi solicită imperativ lui Rafila RETRAGEREA ÎN ÎNTREGIME A PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE A GUVERNULUI PENTRU IMPUNEREA STRATEGIEI DE VACCINARE. PROTEST la MINISTER JOI, 17 AUGUST, ORA 11

best auto leo vaslui

Asociația „Medici pentru Consimțământ Informat” a adresat ministrului Sănătății o Scrisoare Deschisă, referitoare la proiectele de HG prin care se încearcă vaccinarea forțată a populației. Ministerul Sănătății condus de omul OMS Alexandru Rafila vrea să introducă vaccinarea obligatorie pe șest, mai ales a copiilor, prin intermediul Ministerului Educației, intenție pentru care a introdus pe agenda Guvernului un proiect de Hotărâre, în mijlocul verii, cu o așa zisă dezbatere online și ignorând rolul suveran al Parlamentului României.

În urma acestor stratageme perfide și nedemocratice, Asociația „Legitimă Apărare” a anunțat pe Facebook un Protest ferm pentru joi, 17 august 2023, începând cu ora 11.00, în fața Ministerului Sănătății.

Medicii care doresc să se alăture Scrisorii Deschise de mai jos pot trimite e-mail de confirmare a semnăturii pe adresa: medici.consinformat@gmail.com

Iată punctul de vedere al Asociației:

Către Ministerul Sănătății

În atenția dl. Ministru al Sănătății, Alexandru Rafila

Subscrisa Asociația MEDICI PENTRU CONSIMȚĂMÂNT INFORMAT, CIF 40210940, prin reprezentant legal dr. Anca Nițulescu, în contextul punerii în transparență decizională a proiectului de HG pentru implementarea Strategiei naționale de vaccinare 2023-2030, vă învederăm și solicităm următoarele:

Prezentul proiect conține multe probleme medicale, legale și sociale. Din acest motiv, el este inacceptabil în această formă.

Asociația MEDICI PENTRU CONSIMȚĂMÂNT INFORMAT, împreună cu medicii semnatari, pe bază de argumente medicale și juridice, SOLICITĂM IMPERATIV:

1. RETRAGEREA ÎN ÎNTREGIME A PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE A GUVERNULUI PENTRU IMPLEMENTAREA STRATEGIEI NAȚIONALE DE VACCINARE 2023-2030

2. INTRODUCEREA ÎN PROIECTELE DE ACTE NORMATIVE REFERITOARE LA VACCINARE A CONSIMȚĂMÂNTULUI INFORMAT, EXPLICIT ȘI NEVICIAT AL PACIENTULUI

Vaccinarea este un act medical și, ca orice alt act medical, este opțional, în sensul că medicul îl recomandă, dar decizia finală aparține exclusiv pacientului. Din acest motiv este obligatorie introducerea în întreaga legislație referitoare la vaccinare atât a consimțământului informat, explicit și neviciat, a exprimării opțiunii de a se vaccina sau nu a pacientului, cât și a informării corecte, complete, etice și morale, făcută în condiții de neutralitate și imparțialitate față de interesele industriei farmaceutice.

În sprijinul acestei solicitări, vă reamintim cele trei proiecte de lege care implicau vaccinarea obligatorie a populației, direct sau prin metode de constrângere dolosive, respinse de Parlamentul României, care este, conform Constituției, „unica autoritate legiuitoare a țării” (art. 61 alin. (1)): – PL-x nr. 399/2017 – proiectul de lege care prevedea vaccinarea obligatorie a întregii populații; – PL-x nr. 393/2021 – proiectul de lege privind implementarea certificatului digital covid la locul de muncă, care se baza pe vaccinare; – PL-x nr. 145/2023 – proiectul de lege referitor la prevenirea separării copilului de familie, care deși a fost votat, din el s-au eliminat articolele legate de obligativitatea vaccinării copiilor cu vaccinurile din Programul Național de Vaccinare.

În concluzie, Parlamentul a respins în mod constant legiferarea vaccinării în modul abordat de Ministerul Sănătății, ceea ce înseamnă că Guvernul nu are girul Parlamentului pentru a face o astfel de strategie de vaccinare pe termen lung, așa cum a redactat actualul proiect. Guvernul își excede competențele prin faptul că încearcă să impună un act normativ care nu ține cont de modul de abordare legislativ al Parlamentului, în privința vaccinării. Reamintim că ingerința Guvernului în atribuțiile legislative ale Parlamentului este neconstituțională.

3. ELIMINAREA DIN PROIECTELE DE ACTE NORMATIVE REFERITOARE LA VACCINARE A TEHNICILOR DE MANIPULARE A CONSIMȚĂMÂNTULUI POPULAȚIEI

În proiectul de HG referitor la implementarea Strategiei naționale de vaccinare 2023-2030 regăsim formulări ca „Implementarea unor strategii moderne și eficiente de comunicare pentru creșterea interesului populației pentru vaccinarea HPV”, folosirea „interviului motivațional pentru vaccinarea HPV”, „utilizarea tehnologiei de marketing social pentru dezvoltarea de materiale de educație” referitoare la vaccinare, „ajustarea mesajelor de vaccinare cu tehnici de marketing social”, „abordarea eficientă și personalizată”, „scăderea ezitării la vaccinare” etc.

Aceste formulări vădesc intenția de a folosi tehnici de comunicare manipulatorii în scopul creșterii interesului populației pentru vaccinare, creșterii cererii de vaccinuri, scăderii „ezitării la vaccinare”, fără a se baza pe date medicale concrete, care să arate că toate aceste acțiuni au ca efect îmbunătățirea reală a stării de sănătate a populației.

4. ELIMINAREA DIN PROIECTELE DE ACTE NORMATIVE REFERITOARE LA VACCINARE A INTERESELOR COMPANIILOR FARMACEUTICE ȘI A INTERESELOR FINANCIARE, ÎN GENERAL

În proiectul de HG referitor la implementarea Strategiei naționale de vaccinare 2023-2030 regăsim la Obiectivul specific 8.1. „Realizarea unui parteneriat social sustenabil pentru vaccinare (poate include autorități, decidenți, profesioniști din sistemul medical, organizații ale societății civile, entități economice, mass-media, organizații /profesioniști favorabili vaccinării)”.

În proiectul legii vaccinării obligatorii a populației în România (PL-x nr. 399/2017) regăsim, la art. 11, „societățile comerciale și cele distribuitoare de vaccinuri pot derula campanii de informare a populației cu privire la efectele vaccinării, singure sau în parteneriat cu Ministerul Sănătății”.

Mai mult, prevederile acestui proiect de HG se bazează pe criteriile non-medicale din PNRR, negociate de nespecialiști și fără a ține cont de opinia medicilor. Este complet inadmisibil ca legislația în domeniul sănătății să se facă după interesele financiare sau de altă natură ale firmelor comerciale. Sănătatea trebuie să fie și să rămână un act strict medical, neinfluențat de nici un fel de alte interese.

5. LUAREA ÎN CONSIDERARE A OBSERVAȚIILOR, OPINIILOR ȘI SOLICITĂRILOR FĂCUTE ÎN TIMPUL DEZBATERILOR PUBLICE REALIZATE DE MINISTERUL SĂNĂTĂȚII

Din experiența anterioară am observat că Ministerul Sănătății, deși organizează dezbateri publice la cererea asociațiilor interesate, ignoră observațiile argumentate, prezentate în cadrul acestor dezbateri și aprobă ulterior actele normative fără nici o modificare. Prin aceasta, dezbaterile publice ale Ministerului Sănătății devin pur formale, ceea ce nu duce la îmbunătățirea actului legislativ și nici nu respectă principiile democrației.

Logica ne învață că nu se poate respinge a priori o idee argumentată. Ea poate fi respinsă doar dacă există alte argumente mai bune, împotriva ei.

Ministerul Sănătății trebuie să țină cont de opiniile argumentate ale medicilor și participanților din societatea civică, prezentate în dezbateri.

6. REALIZAREA DE CĂTRE MINISTERUL SĂNĂTĂȚII A UNEI ANALIZE COMPLETE A CAMPANIEI DE VACCINARE DIN PERIOADA PANDEMIEI, ÎNAINTE DE A FACE O STRATEGIE DE VIITOR

Vaccinurile cu ARN mesager s-au folosit prima dată pe scară largă în pandemie, neexistând o experiență anterioară de acest gen.

Din acest motiv, trebuie bine analizate, înțelese și luate în calcul toate efectele produse de aceste vaccinuri. Ministerul Sănătății nu poate ignora sau neglija singura experiență validă în acest sens.

NU se poate face o strategie de vaccinare pe termen lung dacă nu se integrează experiența anterioară, în mod deosebit cea din pandemie. Ministerul Sănătății are obligația să analizeze mai întâi toate informațiile legate de vaccinurile cu ARN mesager administrate în pandemie, incluzând modul de punere pe piață al acestora, modul în care s-a derulat campania de vaccinare la noi în țară, multitudinea de reacții adverse apărute după vaccinare, multe dintre ele foarte grave și chiar mortale.

Fără o astfel de analiză și fără să se integreze aceste informații nu se poate concepe o strategie de vaccinare a întregii populații pe termen lung. În concluzie, Ministerul Sănătății trebuie să facă această analiză a problemelor vaccinării din pandemie, s-o prezinte public și s-o dezbată cu cadrele medicale.

Iar asta înainte de a concepe o strategie de vaccinare pe termen lung și, implicit, să amâne dezbaterea actualului proiect de HG până când vor fi trase toate concluziile, corecte și complete despre vaccinarea din pandemie, în special cea cu ARN mesager.

7. REALIZAREA DE DEZBATERI PUBLICE SUCCESIVE CU SOCIETATEA CIVICĂ, PÂNĂ LA CLARIFICAREA PROBLEMEI

Dacă problemele în discuție nu se clarifică în cadrul unei singure dezbateri este necesară organizarea de dezbateri succesive, până la lămurirea lucrurilor.

8. PARTICIPAREA LA DEZBATERILE PUBLICE A DOMNULUI MINISTRU ALEXANDRU RAFILA, ÎN PERSOANĂ

Strategia de vaccinare a întregii populații a României, copii și adulți, este un subiect de maximă importanță pentru societate și, în același timp, este un subiect foarte controversat.

Implementarea acestei Strategii ne va influența pe toți, pe termen lung.

Din acest motiv, considerăm absolut necesară participarea la dezbateri a domnului ministru al sănătății, Alexandru Rafila, în persoană.

În concluzie, vrem cu toții ca actul medical al vaccinării să fie corect, precedat de informare și liber consimțit, să nu fie transformat, sub pretextul obținerii imunității de colectivitate, într-o intervenție în masă, care nu ține cont de particularitățile fiecărui pacient în parte.

Asociația MEDICI PENTRU COSIMȚĂMÂNT INFORMAT a demarat un proces de strângere de semnături de la profesioniștii din sănătate pentru această Scrisoare Deschisă.

Vom actualiza periodic numărul semnăturilor strânse.

Asociația MEDICI PENTRU CONSIMȚĂMÂNT INFORMAT

Prin dr. Anca Nițulescu, președinte

Sursă:activenews.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informații de calitate.