Cum putem crește o generație a Unirii?

best auto leo vaslui


Curierul Românesc a traversat Țara și a ajuns în capitala istorică a României, Iași, pentru a discuta cu Silvian-Emanuel Man, doctorand la Universitatea ,,Alexandru Ioan Cuza’’ din Iași și primul student din România care a încercat vreodată să candideze la funcţia de rector într-o universitate. Acesta se identifică ca viitor deţinut politic în România trădării, ignoranţei şi minciunii sau viitor om de stat în România dragostei, cunoaşterii şi adevărului.

În cadrul emisiunii Curierul Românesc coordonată de Alina Panico, Silvian-Emanuel Man a pus accent pe problematica românilor din Basarabia, a mărturisit despre presiunile la care a fost supus la hotarul dintre România și Republica Moldova atunci când a coordonat un proiect de donare a cărților românești pentru școlile și bibliotecile din satele de peste Prut, dar și despre viitorul Proiect de Țară al României.

„Un Proiect de Țară pe care România îl merită este, în primul rând, un sistem educațional unificat pentru că spațiul românesc trebuie tratat în integralitatea sa și nu trebuie să fie tratat stric raportat la frontierele actuale ale statului român. Dacă vom ajunge la acest deziderat și să ridicăm, aici este un aspect foarte important, nivelul educației din stânga Prutului la nivelul celui din România și să formăm acest sistem unficat, putând vorbim mai târziu despre o generație a Unirii. Totodată, independența energetică a României este un proiect prioritar pentru că poate să asigure, inclusiv, independența energetică a Republicii Moldova și astfel să pună o cărămidă serioasă la ReUnirea celor două state”, a punctat Silvian-Emanuel Man.

O perioadă model din istoria României, pentru Silvian-Emanuel Man, este perioada interbelică, despre care a vorbit în cadrul interviului Curierul Românesc cu Alina Panico.

„În mod evident ne referim la perioada 1918-1938. Reperul e foarte clar – Marea Unire, iar punctul de final a fost instaurarea regimului dictatorial al Regelui Carol al II-lea, care nu a făcut altceva decât să submineze deja fragila democrație românească interbelică, să submineze, inclusiv, statul român, a distrus o parte din elitele intelectuale care ar fi putut să facă mult mai mult din punct de vedere politic, în anii de criză 1939-1940 când am început să și pierdem teritorii. Perioada interbelică este, în mod clar, perioada de maximă dezvoltare a României. Un domeniu în care excelam la momentul respectiv era educația. Tinerii cu liceul terminat în perioada interbelică aveau mult mai multe cunoștințe decât au astăzi niște absolvenți de facultate”, a declarat Silvian-Emanuel Man.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informații de calitate.