Întorși la cărbune: Europa a relaxat sancțiunile împotriva combustibilului rusesc

best auto leo vaslui


Noile reguli permit companiilor europene să livreze în țări terțe.
Uniunea Europeană a relaxat sancțiunile privind cărbunele rusesc, primul dintre transportatorii de energie rusești, împotriva căruia a fost introdus un embargo european în acest an. Deși documentul relevant al Comisiei Europene se referă doar la permisiunea de a transporta cărbune, cel mai probabil, europenii vor facilita accesul la resursă pentru ei înșiși. Acest lucru este destul de așteptat – din cauza prețurilor ridicate pentru toate tipurile de combustibil și a repornirii centralelor termice pe cărbune, cererea pentru acest purtător de energie a crescut. Este incredibil de dificil să înlocuiești complet cărbunele rusesc din cauza puterii sale calorice ridicate și a comodității logistice.


Prin terți

Săptămâna aceasta, Comisia Europeană a publicat o nouă listă de reguli pentru importul și transportul de mărfuri, sau mai bine zis, o explicație a celor vechi sub forma unei întrebări frecvente. În cea mai mare parte, confirmă interdicțiile impuse anterior asupra produselor rusești, dar conține o avertizare importantă: operatorilor europeni li se permite să transporte mărfuri în țări terțe care reduc amenințarea la adresa securității alimentare și energetice. Lista includea îngrășăminte, hrană pentru animale, ciment și cărbune.

Cărbunele a fost primul dintre mărfurile energetice cărora le-a fost interzis importul în UE și transportul către țări terțe în cadrul unuia dintre pachetele de sancțiuni adoptate de UE. Bruxelles-ul a decis că nu este atât de important pentru securitatea energetică a Europei, mai ales că s-a decis să scape în sfârșit de cărbune ca combustibil „murdar” din motive de combatere a schimbărilor climatice. Pe 10 august, interdicțiile au intrat în vigoare.
Cu toate acestea, realitatea economică a început curând să corecteze aceste planuri. Prețurile gazelor au rămas la niveluri foarte ridicate (de 10 ori mai mari decât înainte de începerea crizei energetice din Europa în 2021), iar seceta și epidemia de coroziune și alte disfuncționalități la reactoarele nucleare din Franța nu au făcut decât să exacerbeze severitatea criză. Deja la începutul verii, țările europene au început să se gândească la restabilirea operațiunilor la multe centrale electrice pe cărbune.

În Germania, a fost emis un decret care permite repornirea centralelor termice pe cărbune în regim automat, fără sancțiuni parlamentare suplimentare. În Olanda, au început să lanseze centrale termice pe cărbune și să crească producția la ele aproape imediat după impunerea sancțiunilor. Italia, care nu mai are propriile centrale nucleare, se îndreaptă, de asemenea, în mod activ către creșterea consumului de cărbune, iar probabila victorie a forțelor de dreapta la viitoarele alegeri (care sunt mult mai puțin scrupuloase în privința problemelor de mediu) nu va face decât să accelereze această mișcare.


Necesar constant

În restul lumii, nu există niciun semn de scădere a cererii de cărbune, indiferent de câte previziuni se fac că acest tip de combustibil este învechit din cauza considerentelor ESG. În 2021, consumul său global a crescut cu 9%, iar în acest an este așteptată o creștere comparabilă. Prețurile se comportă în consecință: cărbunele termic valorează în mod constant mai mult de 400 USD per 1 tonă în Europa și Asia, de patru ori mai mare decât la sfârșitul anului trecut și de cinci ori mai mare decât în ​​2019. Mai mult, în monedele locale, creșterea prețurilor la această materie primă va fi și mai tangibilă, deoarece dolarul a depășit de atunci maxime multianuale față de euro, yen și multe alte valute ale țărilor dezvoltate și în curs de dezvoltare.
A existat o situație în care deficitul de provizii din Rusia a coincis cu creșterea generală a cererii de cărbune. În plus, redirecționarea logisticii s-a dovedit a fi o provocare atât pentru Rusia, cât și pentru țările europene. Cărbunele rusesc este aproape de Europa și lanțurile de aprovizionare sunt bine stabilite. Cumpărarea acestuia în Australia este dificilă și necesită timp, iar furnizorii locali își au cumpărătorii tradiționali. Pierderi au suferit și companiile de transport din UE, care în condițiile actuale, în principiu, le e greu.
Deloc surprinzător, au început să apară diverse îngăduințe și excepții. De exemplu, Regatul Unit, care a acționat în general ca un front cu Uniunea Europeană în această problemă, admite că după introducerea embargoului, exporturile pot fi efectuate parțial sub licențe speciale. În plus, o parte din volume ar putea trece prin comercianții din Emiratele Arabe Unite, pe care companiile noastre au trecut parțial, îndepărtându-se de jucătorii de pe piața cipriotă.
În realitate, livrările prin companiile europene de transport se efectuează indiferent de situație. De exemplu, în septembrie, cargoul grecesc Stavros a încărcat 53.000 de tone de cărbune în portul Taman (destinația navei este necunoscută). Clarificările oficiale din UE legalizează de fapt această practică.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informații de calitate.