Proiectul de transport public electric din Bârlad întâmpină obstacole majore: Infrastructura necesară întârzie, iar întrebările rămân fără răspuns

best auto leo vaslui

Zece autobuze electrice ajung în Bârlad, dar orașul se confruntă cu lipsa autobazei și a stațiilor de încărcare.


În ciuda entuziasmului generat de sosirea a zece autobuze electrice în Bârlad, proiectul de transport electric întâmpină provocări semnificative din cauza întârzierilor în construcția infrastructurii esențiale. Deși primarul Dumitru Boros se arată mândru de implementarea noilor mijloace de transport, observatorii locali remarcă absența unor detalii cruciale privind funcționalitatea acestora.

Primul autobuz electric a fost supus probelor pe 13 decembrie, marcând astfel debutul oficial al proiectului în oraș. Cu toate acestea, localnicii au fost confruntați cu o realitate dezamăgitoare atunci când au constatat că infrastructura necesară funcționării autobuzelor este departe de a fi finalizată.


Titlu: “Proiectul de transport electric din Bârlad întâmpină obstacole majore: Infrastructura necesară întârzie, iar întrebările rămân fără răspuns”

Subtitlu: “Zece autobuze electrice ajung în Bârlad, dar orașul se confruntă cu lipsa autobazei și a stațiilor de încărcare”


În ciuda entuziasmului generat de sosirea a zece autobuze electrice în Bârlad, proiectul de transport electric întâmpină provocări semnificative din cauza întârzierilor în construcția infrastructurii esențiale. Deși primarul Dumitru Boros se arată mândru de implementarea noilor mijloace de transport, observatorii locali remarcă absența unor detalii cruciale privind funcționalitatea acestora.

Primul autobuz electric a fost supus probelor pe 13 decembrie, marcând astfel debutul oficial al proiectului în oraș. Cu toate acestea, localnicii au fost confruntați cu o realitate dezamăgitoare atunci când au constatat că infrastructura necesară funcționării autobuzelor este departe de a fi finalizată.

Primarul Boros a omis să ofere informații cu privire la momentul exact în care cele zece autobuze electrice vor intra în serviciul public, limitându-se la a circula pe străzi doar cu un singur autobuz în scopul unei campanii de imagine. Acest lucru a stârnit nemulțumirea locuitorilor, care se întreabă când vor putea beneficia cu adevărat de noile mijloace de transport.

Despre autobuzele electrice, se remarcă dotările de ultimă generație, inclusiv prizele de încărcare a telefonului, aerul condiționat și rampele automate pentru îmbarcarea persoanelor cu dizabilități. Cu toate acestea, întrebările cu privire la momentul efectiv al începerii transportului public rămân fără răspuns.

Investiția totală în proiectul de modernizare a infrastructurii de transport, evaluată la 57.811.298,96 lei cu TVA (aproximativ 12 milioane de euro), este finanțată în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2024. Cu toate acestea, îngrijorările cu privire la finalizarea proiectului în termenul prevăzut și la calitatea infrastructurii rămân neadresate.

Printre problemele semnalate se numără absența autobazei, construcția căreia încă nu este finalizată, statii de transport public neamenajate, precum și întârzieri în implementarea altor componente esențiale, cum ar fi parcările tip park&ride și sistemul de monitorizare video CCTV în intersectiile aglomerate.

Întrebările aduse în discuție de către observatorii locali rămân fără răspuns, în condițiile în care primarul Boros a evitat comunicarea cu presa independentă, preferând să ofere informații doar pe site-ul oficial al primăriei. Printre întrebările-cheie se numără data finalizării autobazei, momentul preluării transportului public de către SC CUP SA, și termenul estimat de finalizare a modernizării infrastructurii în scopul reducerii emisiilor de carbon în Bârlad. Așteptăm cu interes un răspuns oficial din partea autorităților locale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informații de calitate.