România, între cele opt țări europene care au discutat despre amânarea interdicției vânzării mașinilor noi pe benzină din 2035. Salvini: Tranziția nu trebuie să fie impusă prin amenzi, interdicții, obligații, penalități și taxe

best auto leo vaslui
Sursa foto: Eurnews.it

Opt țări europene, printre care și România, și-au manifestat, la Strasbourg, nemulțumirea despre propunerea Comisiei Europene privind standardele Euro 7 pentru mașini, dar și opoziția față de preconizata interdicție a vânzării de autovehicule noi pe motorină și benzină din 2035, informează Eurnews.it.

Țările în cauză au fost Italia, Germania, Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, România și Portugalia, reprezentanții celor din urmă patru țări participând online. În urma întâlnirii, care a fost anunțată pe rețelele sociale și de Ministrul Italian al Transporturilor, Matteo Salvini, s-a decis să se trimită un dosar complet cu cererile participanților către Comisia Europeană.

Conform sursei citate, întâlnirea s-a desfășurat la inițiativa ministrului ceh al Transporturilor, Martin Kupka și a reprezentat ocazia pentru nucleul tare, format din Italia, Germania și Polonia să-și reitereze opoziția fermă față de intenția Bruxelles-ului de a interzice vânzarea mașinilor pe motoare termice începând cu 2035.

Votul Germaniei este decisiv pentru blocarea acestei intenții, alături de cel al Italiei și Poloniei. Bulgaria a decis și ea, să se abțină. În aceste condiții, s-au format condițiile necesare ca inițiativa să nu treacă, deocamdată, în consiliul UE.

Ministrul Italian al Transporturilor, Matteo Salvini, a declarat că tranziția ecologică „nu trebuie să fie impusă prin amenzi, interdicții, obligații, penalități și taxe. Acest lucru este valabil și pentru mașini și pentru case. Să trăiască tranziția ecologică, dar nu impusă de legile Bruxelles-ului peste capetele și portofelele italienilor. Aici, la Strasbourg, împreună cu miniștrii din Germania, Cehia, Polonia, Ungaria, România, Slovacia și Portugalia, în apărarea companiilor și a joburilor, în numele bunului simț și a sustenabilității economice, sociale și de mediu”.

La fel, nici propunerile pentru Euro 7 nu au strâns aprobarea statelor sau a industriei auto. Conform Pragăi, propunerea este contraproductivă și este necesar a fi modificată, deoarece obligă statele să ia măsuri dificil de implementat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informații de calitate.