UPDATE – PSD: Lucrările de dragare de pe Canalul Bâstroe sunt un dezastru ecologic! / Ciolacu: Vom face apel la toate convenţiile internaţionale, bilaterale şi la toate forurile pentru cauza Deltei Dunării

best auto leo vaslui

PSD solicită autorităţilor de la Kiev să reia colaborarea bilaterală onestă şi să oprească imediat dragarea de mare adâncime pe Canalul Bâstroe. De asemenea, PSD cere „tuturor autorităţilor române să se manifeste cu convingere şi fermitate pentru apărarea şi protejarea patrimoniului de importanţă universală al Deltei Dunării”. Liderul social-democraţilor Marcel Ciolacu a precizat că ţara noastră va face apel la toate convenţiile internaţionale, bilaterale şi la toate forurile pentru cauza Deltei Dunării, pentru că poporul român nu acceptă să rămână fără Delta Dunării.

UPDATE – „România nu permite sub nicio formă distrugerea Deltei Dunării! Lucrările de pe Canalul Bâstroe trebuie să înceteze acum! Statul şi poporul român au fost solidari şi au ajutat, la greu, Ucraina. Poporul român însă nu acceptă să rămână fără această minune a naturii care este Delta Dunării! Vreau să fiu foarte clar: minciunile, manipulările şi minimalizarea problemei trebuie să înceteze! Autorităţile române trebuie să ia decizii rapide pentru ca lucrările de pe Bâstroe să înceteze imediat şi situaţia să revină la normal. Vom face apel la toate convenţiile internaţionale, bilaterale şi la toate forurile pentru cauza Deltei Dunării!  Ne vom proteja, cu toate forţele, moştenirea generaţiilor următoare!”, a scris Marcel Ciolacu, luni pe Facebook. 

ŞTIREA INIŢIALĂ – Potrivic unui comunicat de presă al social-democraţilor, adâncirea fără precedent a Canalului, până la 8-10 metri, pentru a face posibilă navigaţia navelor de mare capacitate, modifică dramatic debitul şi circulaţia apei, cu efecte fatale asupra biodiversităţii Deltei Dunării.

„România s-a dovedit un vecin şi partener onest. A primit milioane de refugiaţi ucraineni, le-a asigurat casă, masă, locuri de muncă pentru adulţi şi şcoală pentru copii. A facilitat exportul grânelor ucrainene, cu mari eforturi şi costuri considerabile. A asigurat sprijin internaţional şi suport în toate modurile posibile pentru ca Ucraina să reziste în faţa invaziei ruseşti. Ucraina a avut şi va avea în România un aliat pe care se poate bizui! Şi, tocmai de aceea, cu atât mai mult este datoare să protejeze această relaţie bilaterală”, mai spune sursa citată.

PSD n-a avut şi nu are nicio şovăială să apere Delta Dunării, bun inestimabil al întregii umanităţi. De aceea, încă de săptămâna trecută, a tras primul semnal de alarmă, prin ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, prim-vicepreşedintele PSD Sorin Grindeanu.

Mai mult, PSD a cerut, luni, în mod oficial Comisiei Europene, prin europarlamentarul Victor Negrescu, să se pronunţe asupra acţiunii unilaterale a Ucrainei care ignoră convenţiile şi acordurile internaţionale la care este parte.

„În egală măsură, PSD solicită tuturor autorităţilor române să se manifeste cu convingere şi fermitate pentru apărarea şi protejarea patrimoniului de importanţă universală al Deltei Dunării. Suntem cu toţii datori să prevenim producerea unei catastrofe ireversibile şi să transmitem intactă generaţiilor viitoare moştenirea unică a miracolului naturii de la gurile Dunării”, mai indică sursa menţionată.

Ministerul Afacerilor Externe afirma, referitor la informaţiile privind lucrări de dragare desfăşurate de Ucraina pe canalul Bâstroe, că a solicitat încă din 13 februarie date Administraţiei Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării, Poliţiei de Frontieră, iar în funcţie de răspunsurile autorităţilor române de resort, va întreprinde imediat demersurile diplomatice necesare în cazul în care va rezulta că au fost derulate activităţi având ca scop adâncirea rutei de navigaţie.

De asemenea, MAE preciza că a transmis inclusiv în cursul anului trecut atât Comisiei Europene, cât şi autorităţilor ucrainene că autorităţile române nu sunt de acord cu propunerea de includere a braţelor Chilia şi Bâstroe ale Dunării în reţeaua transeuropeană de transport – propunere a cărei realizare este urmărită de Ucraina încă din anul 2014 – întrucât este necesar ca proiectul canalului de navigaţie realizat de Ucraina să respecte strict prevederile de drept internaţional aplicabile, inclusiv şi mai ales reglementările în materie de protecţie a mediului.

Sursă:news.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informații de calitate.