Calendarul zilei 31 decembrie: Sfinții Hermes și Melania Romana | Slujba nopții dintre ani

best auto leo vaslui

Sfântul Mucenic Hermes a slujit cu smerenie și evlavie lui Hristos, fără teamă față de prigonitori. Acesta primea în biserică pe cei stăpâniți de duhuri rele și prin harul și puterea rugăciunii sale le alunga și-i tămăduia pe creștini.

Însă toate acestea nu au fost pe placul împăratului Dioclețian, care a dat poruncă să fie uciși toți cei care nu vor să renunțe la religia creștină.
Astfel Sfântul Hermes a sfârșit fiind ucis de prigonitori.

Sfânta Cuvioasă Melania Romana se trăgea dintr-o familie bogată, care voia moștenitori, de aceea părinții ei au măritat-o la vârsta de 14 ani. Deși Apelian și Melania au adus pe lume doi copii nu s-au putut bucura de ei deoarece au murit rând pe rând.

Melania credea că moartea copiilor săi este pedeapsă de la Dumnezeu pentru că nu a urmat calea bunicii sale, care se călugărise.

După moartea tatălui ei, Melania a împărțit averea sa săracilor, iar după o călătorie în Egipt, aceasta alături de soțul și mama sa s-au dus în Ierusalim și s-au călugărit.

Slujba dintre ani

În noaptea de 31 decembrie, la 23:30, bisericile ortodoxe organizează o slujbă dedicată trecerii dintre ani. Conform agenției Basilica, rânduiala stabilită de Sf. Sinod în anul 2011 prevede citirea Acatistului Domnului nostru Iisus Hristos întrucât în ziua de 1 ianuarie ne amintim de momentul în care Fiul lui Dumnezeu, făcut Om, a primit numele de «Iisus» (Tăierea-împrejur cea după trup a Domnului).

Tocmai acest nume stă în centrul acatistului, nume care înseamnă, în limba ebraică, «Dumnezeu mântuieşte». Numele «Iisus» este pronunțat de aproape 200 ori în Acatistul Mântuitorului.

În cadrul slujbei ce se săvârşeşte în noaptea trecerii dintre ani, publicată de Editura Institutului Biblic şi de Misiune Ortodoxă, la sfârşitul condacelor şi icoaselor acatistului se adaugă alte patru rugăciuni:

Rugăciunea Sfântului Efrem Sirul către Mântuitorul (a Acatistului);
O rugăciune de mulţumire;
Două rugăciuni de intrare în noul an: una din tradiţia liturgică română şi slavă (cea care va fi citită și la slujba de Te Deum oficiată după Sf. Liturghie în prima zi din an) şi alta din tradiţia greacă, tradusă recent în limba română.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informații de calitate.