Informații revoltătoare în cazul accidentului mortal de la Mina Jilț Sud. Cei trei mineri au murit asfixiați, în învălmășeala creată

best auto leo vaslui

Se pare că autovehiculul răsturnat ar fi avut probleme tehnice și de aceea ar fi rămas fără frână. Sunt informații până acum neconfirmate, dar care urmează să fie verificate de expertiza tehnică dispusă de ITM. Este o anchetă complexă, începută de mai multe instituții. Astăzi, la locul tragediei a ajuns și Corpul de Control al ministrului Energiei, dar și experți în protecția muncii de la București, transmit Știrile TVR. 

Cumnatul unui miner rănit: Se pare că șoferul a rămas fără frâne, i-a văzut doar pe cei din fața lui că au sărit, și-a pus mâinile la cap și s-a trezit în nămol. (Ce a urmat?) Iadul. Se călcau în picioare unii pe alții, erau îngrămădiți.

Aceasta este mărturia unuia dintre minerii răniți în urma accidentului de marți. Bărbatul a avut noroc, pentru că a scăpat cu viață. Are în continuare dureri la coloană și la picioare, dar și un mare gol în suflet, pentru că doi dintre minerii morți i-au fost prieteni.

Cumnatul unui miner rănit: Știu că încă este șocat de ceea ce s-a întâmplat. Mi-a spus că în zilele următoare va merge la un psiholog și îi este teamă să se mai urce într-o astfel de mașină.

Între timp, medicii legiști au stabilit că cei trei mineri au murit asfixiați.

FLORIN DIJMĂRESCU, medic legist: Unul dintre ei a murit asfixiat prin limitarea mișcărilor respiratorii, probabil cu obiectele și oamenii dimprejurul lui, iar la ceilalți doi s-a suprapus și aspirarea din stomac a conținutului alimentar, pe calea respiratorie.

La Mina Jilț Sud din Mătăsari, activitatea continuă nestingherită. Minerii sunt transportați cu aceleași tanchete, deși mulți preferă să o ia pe jos, pe drumul plin de nămol, pentru că este mai sigur.

Aseară, la schimbul trei, au fost 30 de oameni în tanchetă. Cine răspunde de ei? (n.r., Dar așa s-a făcut transportul tot timpul?) De 26 de ani tot așa se face.

Autovehiculul în care au murit trei mineri și alți 10 au fost răniți va trece printr-o expertiză. Potrivit unor surse din cadrul anchetei, acesta este din anul 1981 și nu aparține Complexului Energetic, ci unei firme care avea contract cu instituția. Mai mult, vehiculul nu avea Inspecția Tehnică Periodică făcută și nu era omologat pentru transportul de persoane. Șeful carierei, demis după accident, declara altceva în ziua tragediei despre autovehiculele cu care sunt transportati minerii.

Sorin Grecu, fostul șef al Carierei Jilț Sud: Sunt verificate. Când vin tanchetele în carieră, se face vizualizarea parcului auto, se face cu acte în regulă, ITP-urile să fie la zi.

Deși problema a fost constatată și s-au dat amenzi, situația nu a fost remediată.

GEORGE ROMANESCU, director ITM Gorj: În 2018, de două ori inspectorii de muncă au dispus ca măsură, în Complexul Energetic Oltenia, că nu mai au voie să transporte lucrătorii decât cu mijloace omologate și autorizate. De două ori am sancționat CEO cu amenzi de 10.000 de lei. Ei ne-au spus în scris că s-au conformat.

Tocmai aceste improvizații și lipsuri din sistem sunt responsabile pentru șirul de probleme constatate în timpul controalelor, dar și de numărul accidentelor de muncă. Doar în ultimii trei ani au fost 52, doar la minele de la Complexul Energetic Oltenia. Patru dintre acestea au fost mortale.

La locul tragediei au ajuns și Membrii Corpului de Control de la București, care au dispus, în urma vizitei, să fie făcute două expertize: una pentru drumul de acces și una pentru utilaj. Plus, au cerut ca îmbarcarea angajaților să fie supravegheată. Au fost transportați, însă, cu altfel de tanchete decât cele cu care sunt duși minerii. Jurnaliștii care au încercat să afle mai multe informații au fost întâmpinați cu agresivitate.

Te-am rugat frumos să îmi respecți deciziile! Vă rog frumos să ieșiți afară!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informații de calitate.